<--ClarityMicrosoft-->
כניסה
למערכת
ט.מ.ל
PAYCHECKS
לחץ להרשמה
מרכז ידע וחדשות
מרכז ידע וחדשות
20.03.2017

שאלות ותשובות נפוצות בעבודה מול טמל פנסיה

שאלות ותשובות נפוצות בעבודה מול טמל פנסיה

 

1. קיבלתי הודעה בשקלולית "התקבלו היזונים חדשים מגופים מוסדיים למערכת ט.מ.ל פנסיה", מה עליי לעשות?
-הודעה זו אומרת שנתקבלו תשובות מהקופות לגבי הדיווחים שנשלחו אליהם. יש ללחוץ על "כן" בהודעה זו ולצפות בהיזונים שנתקבלו. במידה ולחצתם על "לא" והינכם מעוניינים לצפות בהיזונים יש להיכנס ל"דיווח אחיד לקופות גמל" -> "צפיה במצב שידורים".
הסבר על האתר של צפיה במצב שידורים יש ללחוץ כאן

2. במידה ותתבקשו להעביר את שם הקובץ ששודר לקופה - כיצד ניתן לראות את שם הקובץ שנשלח לקופה?
יש ללחוץ כפתור הפלוס  המופיע ליד כל קופה ואז יופיע שם הקובץ למשל :

3. מהי הודעת קליטה מספר 2 "רשומה לא נקלטה על ידי יצרן-הועבר להמשך טיפול" ומה צריך לעשות כאשר היא מופיעה?
-הודעה זו אומרת שהקופה עדיין לא שייכה את כל הכספים לעובד המסוים והגוף המוסדי עדיין מטפל בדיווח זה. הקופות מחויבות לטפל בכספים עד אשר יהפכו לסטטוס סופי (1 או 3, קליטה או דחייה) .במידה והודעה זו ממשיכה להופיע לאחר ה-15 לחודש העוקב יש ליצור קשר עם הקופה ולבדוק שגיאה זו, אחרת יש להמתין להיזון סופי.

4. מהי הודעת קליטה מספר 3 "רשומה לא נקלטה על ידי יצרן-נדחה"  ומה צריך לעשות כאשר היא מופיעה?
-הודעת קליטה מסוג זה מציינת שהגוף המוסדי דחה את הדיווח. במקרה זה יש ליצור קשר עם הקופה ולבדוק את סיבת הדחייה.

5. כיצד ניתן ליצור קשר עם הקופה?
-ריכזנו עבורכם את כל פרטי הקופות בדף מרוכז . לצפיה בדף זה יש ללחוץ כאן או דרך אתר טמל במרכז הידע.-דף קשר למעסיקים

6. כיצד ניתן לשלוח את ההיזונים החוזרים לגורם חיצוני?
-איפשרנו לכם לייצא את הדיווחים וההיזונים לאקסל .ליצוא הנתונים לאקסל יש להיכנס ל"צפיה במצב שידורים" ,לבחור את חודש הדיווח אותו מעוניינים לשלוח, וללחוץ על כפתור "יצוא לEXCEL"  הנמצא בצידו השמאלי העליון של המסך.

7. האם ניתן להכין קובץ תשלומים לקופות ולהעבירו לבנק?
-לאחר בדיקה מצאנו שניתן להשתמש בקובץ תשלומים בפורמט מס"ב ולהעבירו לבנק (ללא הצורך בהתקשרות מול מס"ב מה שיחסוך את העלות הכרוכה בהצטרפות מולם) . ליצירת הקובץ יש לבצע את השלבים הבאים:
א. ראשית יש להיכנס ל"הכנת נתונים לדיווח אחיד"
ב. ללחוץ על "הכנת קובץ תשלומים למס"ב"
ג. כעת יש להזין מספר מוסד נושא פיקטיבי  , למשל 99999999
ד. לבחור בלשונית "נתונים להכנת קובץ" ולבחור את הקופות שמעוניינים להעביר לבנק.
ה. יש ללחוץ על כפתור "מעבר להכנת קובץ" ,
ו. לסיום יש לבחור את הנתיב לשמירת הקובץ וללחוץ על כפתור "הכנת קובץ מס"ב ספקי גמל".
חשוב לזכור להעביר קובץ זה לבנק לביצוע התשלום בפועל.
ז. חשוב להקפיד שתאריך השידור יהיה תואם לתאריך התשלום בבנק או לכל המאוחר ביום העוקב.

8. מה מסמלים הצבעים בעמודה "סטטוס"?
-ירוק: מסמל שהדיווח תקין וכל הכספים שוייכו לעובדים.
צהוב: משמע שכל הכספים שדווחו נמצאו אך עדיין לא שוייכו לעובדים . במידה והסטטוס לא השתנה לירוק לאחר ה15 לחודש העוקב יש ליצור קשר עם הקופה לבירור מצב הדיווח.
אדום: ישנה בעיה כספית עם הקופה . במידה והסטטוס לא השתנה לירוק לאחר ה15 לחודש העוקב יש ליצור קשר עם הקופה לבירור מצב הדיווח (ה-15 אינו תאריך קבוע, הקופות מחויבות לטפל בכספים עד אשר יהפכו לסטטוס סופי (1 או 3, קליטה או דחייה).

9. הקופה קלטה את התשלום אך במסך צפייה במצב שידורים עדיין לא מופיע שנקלט התשלום.
ישנם פעמים שהקופות קולטים את התשלומים אך עדיין לא מחזירים היזונים בגין תשלומים אלו. יש להמתין במקרה זה עד היזון סופי.

 





צור קשר
נשמח לעמוד לשרותך | 03-7552500